ორშაბათი, სექტემბერი 16+995 32 2147275 | office@smartpharm.ge

გამოცდების შედეგად მიღებული სტრესის გავლენა მოზარდებზე

თანამედროვე კვლევებით დადგინდა, რომ დაავადებების განვითარება, 90 % შემთხვევაში სტრესთან არის დაკავშირებული. გამოცდები კი სტრესის გამომწვევი ფაქტორია, როგორც ბავშვების ისე მშობლების და მასწავლებლების შემთხვევაში. ასევე დადგენილია, რომ გამოცდების დროს 48%-ი ბიჭებისა და 60%-ი გოგონებისა წონაში იკლებს. ერთ-ერთ სკოლაში ჩატარდა ექსპერიმენტი და დადასტურდა, რომ ძალიან ბევრ მოსწავლეს მომატებული აქვს არტერიული წნევა, ხოლო პულსი 120 დან 130 დარტყმამდე მერყეობს.

განვიხილოთ რა ფაქტორები მოქმედებენ სტრესის წარმოქმნაში გამოცდების დროს :

  1. ეშინიათ ცუდი ნიშნის მიღების – 49%
  2.  ავიწყდებათ ნასწავლი მასალა – 21 %
  3.  არ არიან საკუთარ თავში დარწმუნებულები – 11 %
  4.  ფიზიკური დაძაბულობა – 10 %
  5.  ცოდნის დაბალიდონე- 8 %

ერთ-ერთი კვლევის დროს, მეცნიერები აბიტურიენტებს მიუთითებდნენ, რომ გაეზიარებინათ ჩინელი არისტოკრატის სიტყვები „თუ კალიგრაფიის გამოცდის წინ გიკანკალებთ ხელები, ნუ შეეცდებით დააკოპიროთ კლასიკოსების ხელწერა, უბრალოდ წერაში ჩააქსოვეთ მათი სული“. XXI საუკუნის დასაწყისში მეცნიერებმა გაამდიდრეს ცოდნა და აღმოაჩინეს სტრესული ეფექტი, რომელიც ძალიან დიდ უარყოფით გავლენას ახდენს აბიტურიენტის ფიზიოლოგიურ და ფსიქიკურ სისტემებზე. გამოცდები დიდ უარყოფით გავლენას პირველ რიგში ლაბილური ნერვული სისტემის მქონე ადამიანებში იწვევს.

ამ ტიპის წარმომადგენლებს გააჩნიათ აგზნებადობის, არამდგრადობის, გადაღლილობის და გამოფიტულობის შეგრძნებები, რაც პირველ რიგში უარყოფითად სწორ მიდგომაზე მოქმედებს. გამოცდა ძალიან დიდ ტრავმას აყენებს მოსწავლეს, რაც იწვევს მოტორიკის აღზნებას და ფსიქონევროზს. ასეთ დროს, ყველაზე მეტად ქცევის მექანიზმი ირღვევა და აბიტურიენტისგან დადებითი შედეგების მიღება შეუძლებელი ხდება. გამოცდების წინ საკმაოდ დიდ დარტყმას ქცევის მექანიზმი იღებს: ირღვევა ასოციაციური პროცესები, რომლებიც ფიქრის და აზროვნების მთავარი მამოძრავებელი ძალაა. ქვეითდება მახსოვრობის და ინტელექტუალური საქმიანობის შესაძლებლობა. მთლიანობაში კორდინაცია ნელდება და მსგავსი სიტუაცია შესაძლებელია თვეების ან წლების მანძილზე გაგრძელდეს. კვლევების მიხედვით დამტკიცდა, რომ გამოცდების წინ ირღვევა გულის ნორმალური ფუნქციონირება, არტერიული წნევა, სისხლის მოძრაობა და სუნთქვის სიღრმე. თუმცა მეცნიერების გარკვეული კატეგორია ამტკიცებს, რომ გამოცდის წინა სტრესი ადამიანის ჯანმრთელობასა და ორგანიზმის ნორმალურ ფუნქციონირებაზე დადებითად მოქმედებს და სტრესული სიტუაციის შეგუებისთვის საუკეთესო საშუალებაა.

მოწოდებული კვლევების მიხედვით, რომელიც ხორციელდებოდა იტალიის წამყვან ლაბორატორიულ კლინიკა – „Bionap”-ში,  200 პაციენტიდან, რომელთა ასაკი განისაზღვრებოდა 16-20 წლის ჩათლით და 69%-ს აღენიშნებოდა ფსიქო-ემოციური გადაძაბვა და ყოველი მათგანი დაკავებული იყო უაღრესად დატვირთული ინტელექტუალური საქმიანობით, თითოეულ მათგანს უტარდებოდა კურსი ანტიოქსიდანტური და ენერგომასტიმულირებელი საშუალება „მასიჟენ ენერგია“-ს ერთი ფლაკონით ერთხელ დღეში 21 დღის განმავლობაში.

სპეციალურად შერჩეული პარასამკურნალო მოდელის მასიჟენ ენერგიას შემადგენლობაში სხვადასხვა სახეობის ანტიოქსიდანტია ერთად თავმოყრილი, ესენია: სამეფო ჟელე, ლიოფილიზირებული ფუტკრის რძე, კოენზიმ Q 10, ელეუტეროკოკი, ბ ჯგუფის ვიტამინები და შტოშის წვენი. აღნიშნულ  კომპონენტთა კომბინაცია უპირველეს ყოვლისა მატონიზირებელ ეფექტს ახდენს  ნერვულ სისტემაზე და აწესრიგებს აღგზნება-შეკავების პროცესს. მასიჟენი ენერგიას მკურნალობის ოცდაერთდღიანი კურსის დამთავრების შემდეგ 200 პაციენტიდან 175 (87.5%)-ს მთლიანად მოეხსნა ისეთი ნევროზული სიმპტომები, როგორიცაა: გულის ცემის გახშირება, სუნთქვის გაძნელება, ექსტრა სისტოლური არითმია, აღგზნებულობა, კანკალი, ზედა და ქვედა კიდურების თითების სიცივე, დაბუჟება,  ხოლო 25 (12.5%)-ს ნაწილობრივ. ქრონიკული დაღლილობის სინდრომი 186 (93%)-ს აღარ აღენიშნებოდა, რაც შეეხება სხვადასხვა ხასიათის ნევროზულ ჩივილებს, ის 50 %-ით იქნა შემცირებული და ინდივიდუალური შეუთავსებლობანი არ იქნა შემჩნეული.